Voor 12.00 uur besteld vandaag verzonden
Gratis verzending vanaf 50 euro (BE)
Gratis ophalen in onze JAVA shop

 

Hoe kunnen we je helpen? 

 
 

Veelgestelde vragen

Leuk dat je een bestelling wil plaatsen! We helpen je graag op weg met deze stappen:

  1. Log in of maak een profiel aan via deze link
  2. Gevonden wat je zoekt? Voeg de producten toe aan je winkelmandje door op 'Toevoegen' te klikken. Je kan meteen het gewenste aantal ingeven, of dit aanpassen in het winkelmandje.
  3. Ga naar het winkelmandje door rechtsboven op het winkelkar-icoontje te klikken.
  4. Heb je een kortingscode? Geef deze in, in het veld 'Kortingscode' en klik op 'Gebruiken' (belangrijk!).
  5. Klik op 'Afrekenen'.
  6. Kies je favoriete leveringsmethode: thuis, in een afhaalpunt in uw buurt of afhalen de JAVA Shop. Controleer de adresgegevens en vervolledig indien nodig.
  7. Kies een betaalmethode: Bancontact, Visa, MasterCard of overschrijving. Geef in het laatste geval je e-mailadres nogmaals op om de betaalinstructies te ontvangen. Na ontvangst van de betaling gaan we aan de slag met jouw pakket.

We sommen de meest voorkomende vragen hier voor je op. Bekijk voor alle informatie de handleiding: Home/Square of Pro.

  • Ontkalken en reinigen
    Stappenplan Home toestel: pagina 24 van de handleiding of in de video. Stappenplan Pro toestel: pagina 15 van de handleiding of in de video hierboven. Het apparaat vraagt automatisch om ontkalking (fabrieksinstelling). Indien je een waterfilter gebruikt, moet deze voor de ontkalking worden verwijderd.

  • Kopgrootte instellen
    Druk op de gewenste kopgrootte gedurende minstens 3 seconden. Het respectievelijke symbool knippert. Laat de toets los. Het apparaat gaat verder met de drank bereiden. Druk nogmaals op dezelfde toets zodra de gewenste vulhoeveelheid bereikt wordt. Het apparaat stopt het zetproces en de nieuwe vulhoeveelheid wordt bewaard.
    Stappenplan Home toestel: pagina 16 van de handleiding. Stappenplan Pro toestel: pagina 12 van de handleiding.
  • Aan-tijd aanpassen (enkel Pro)
    De fabrieksinstelling voor het automatisch uitschakelen (Power-Off) bedraagt 5 minuten. Volg het stappenplan op pagina 23 van de handleiding om te verlengen.

  • Rode lichtje vol opvangbakje (enkel Pro)
    Zodra er 29 capsules in het capsuleopvangreservoir zitten, licht het symbool op. De teller wordt automatisch gereset na het ontkalken, reinigen of vervangen van de filter. Gebeurt dit niet? Reset de capsuleteller makkelijk handmatig: druk minstens 3 sec. op de spoelknop.

Zodra je bestelling klaar is voor verzending, kan je je bestelling volgen via de Track & Trace link die je via e-mail ontvangt. Geen e-mail ontvangen? Kijk zeker je spam-box na of raadpleeg deze link: ​https://www.javacoffee.be/nl/track-and-trace.

We doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Hou rekening met een levertermijn van drie werkdagen in België.
In drukkere periodes zoals eindejaar kan de levertermijn oplopen. Plaats daarom tijdig je bestelling.

Wat jammer dat je gewenste product er niet is! Klik op de knop "hou me op de hoogte". Van zodra het product terug beschikbaar is, ontvang jij als eerste een e-mail.

Is je Capsule System nog binnen garantie? Neem contact op met de JAVA Shop. Is jouw Capsule System koffiemachine defect en valt het buiten garantie? Breng het toestel  terug naar de JAVA Shop voor recyclage en ontvang korting bij aankoop van een nieuw toestel. Ontdek de voorwaarden.

Bij JAVA staat de lekkere smaak van jouw kop koffie op nummer één. De verpakking moet dus voldoen aan een aantal strenge voorwaarden.

Er is vandaag nog geen biologisch afbreekbare capsule op de markt die 100% luchtdicht is. Lucht zorgt ervoor dat koffie sneller veroudert en muf smaakt. Omwille van het behoud van de kwaliteit en versheid van de gebrande koffie kiest JAVA vandaag niet voor composteerbare capsules. Bovendien mogen composteerbare capsules momenteel nog niet in de Gft-container in Vlaanderen. Dit kan het eindproduct, namelijk compost, vervuilen. Daarnaast geven de huidige biologisch afbreekbare capsules op de markt smaak af die jouw kop koffie beïnvloedt.  

Vanaf 1 januari 2023 mogen alle koffiecapsules met koffiegruis in de blauwe pmd-zak. De pmd-centra worden aangepast om de capsules uit te sorteren, waarna ze worden gerecycleerd. Hou in gedachten dat capsules milieutechnisch nooit de beste keuze zijn, ook al zijn ze recycleerbaar. Wil je zo duurzaam mogelijk koffie drinken, kies dan voor filterkoffie. 

Onze kwaliteitsmedewerkers volgen de ontwikkeling van duurzame verpakkingen op de voet op.

Onze capsules voor het JAVA Capsule System hebben een ander formaat dan Dolce Gusto capsules. Je kan ze wel gebruiken in een Dolce Gusto toestel met deze adapter die je in onze webshop kan bestellen. Let op, deze adapter werkt niet met Nespresso compatibele capsules of Nespresso toestellen. 

Helaas is het niet mogelijk om een kortingscode te verrekenen of toe te voegen aan jouw bestelling nadat deze is geplaatst. 
Onze kortingscode zijn vaak langer geldig, en kan je bij jouw volgende bestelling gebruiken. 

Bij heel wat winkelpunten van Carrefour, Delhaize, Spar, Bio-planet en Aveve vind je JAVA Koffie. Zoek hier op postcode voor een overzicht van winkels waar JAVA Koffie in de rekken staat. Daarnaast kan je terecht in onze eigen JAVA shop, gelegen in Rotselaar vlak naast de koffiebranderij.

1. Ga naar de pagina 'Vind onze koffie'.

2. Voer je postcode of woonplaats in, en klik op 'zoeken'.

3. Nu krijg je een overzicht van alle winkels in jouw buurt die JAVA koffie verkopen.

4. Wanneer je een winkelpunt openklikt, kan je ook zien welke koffie ze verkopen. Bijvoorbeeld gemalen koffie, koffiebonen...


Vind je ons niet in het koffierek? Neem zeker een kijkje bij de afdeling streekproducten!

De K-fee capsules zijn beschikbaar op onze webshop en in de JAVA shop.

Je kan ze ook vinden in een aantal supermarkten.

1. Ga naar de pagina 'Vind onze koffie'.

2. Geef je postcode of woonplaats in en klik op 'zoeken'.

3. Nu kan je alle winkels in jouw buurt zien die JAVA koffie verkopen.

4. Als je een winkel selecteert en openklikt, kan je zien welke soorten koffie beschikbaar zijn. Als er een vinkje staat bij 'K-fee capsules', zal je de K-fee capsules vinden in deze winkel.


 


 

Bestellen

Leuk dat je een bestelling wil plaatsen! We helpen je graag op weg met deze stappen:

  1. Log in of maak een profiel aan via deze link
  2. Gevonden wat je zoekt? Voeg de producten toe aan je winkelmandje door op 'Toevoegen' te klikken. Je kan meteen het gewenste aantal ingeven, of dit aanpassen in het winkelmandje.
  3. Ga naar het winkelmandje door rechtsboven op het winkelkar-icoontje te klikken.
  4. Heb je een kortingscode? Geef deze in, in het veld 'Kortingscode' en klik op 'Gebruiken' (belangrijk!).
  5. Klik op 'Afrekenen'.
  6. Kies je favoriete leveringsmethode: thuis, in een afhaalpunt in uw buurt of afhalen de JAVA Shop. Controleer de adresgegevens en vervolledig indien nodig.
  7. Kies een betaalmethode: Bancontact, Visa, MasterCard of overschrijving. Geef in het laatste geval je e-mailadres nogmaals op om de betaalinstructies te ontvangen. Na ontvangst van de betealing gaan we aan de slag met jouw pakket.

Is het product tijdelijk uit voorraad? 
Wat jammer! Log-in en klik op de knop "Notify me". Zodra het product terug op voorraad is krijg jij als eerste een e-mail. 


Vind je jouw product niet meer? 
Contacteer ons. Misschien kunnen we het wel voor je bestellen of hebben we een gepast alternatief. 

Bekijk onze retour policy voor meer informatie.

Retourneren kan op aanvraag via e-mail naar shop@javacoffee.be. Gelieve altijd de reden te vermelden waarom je een retour aanvraagt.

Bij bestellingen onder €50 betaal je verzendkosten. Wil je geen verzendkosten betalen? Dan kan je de bestelling ophalen in de JAVA Shop te Rotselaar.  Betalen doe je wel nog steeds op voorhand via de website. 

JAVA Shop

Wingepark 20
3110 BE-Rotselaar

Openingsuren
MA – VR 10.00 - 17.00
ZA 09.00 – 13.00

T: +32 (0)16 300 404
E: shop@javacoffee.be

Ga naar je account pagina. Via het account dashboard kan je recente bestellingen bekijken, verzend- en factuuradressen beheren en wachtwoord- en accountgegevens aanpassen.

Bestellen kan via onze webshop.

1. Ga via de navigatie naar 'toestel en onderhoud'.

2. Gebruik de filters om een nauwkeuriger resultaat te krijgen. 

Kom je er toch niet helemaal uit? Aarzel dan niet om contact op te nemen met de JAVA shop op 016 300 404. Zij helpen graag met je keuze!

Bij heel wat winkelpunten van Carrefour, Delhaize, Spar, Bio-planet en Aveve vind je JAVA Koffie. Zoek hier op postcode voor een overzicht van winkels waar JAVA Koffie in de rekken staat. Daarnaast kan je terecht in onze eigen JAVA shop, gelegen in Rotselaar vlak naast de koffiebranderij.

1. Ga naar de pagina 'Vind onze koffie'.

2. Voer je postcode of woonplaats in, en klik op 'zoeken'.

3. Nu krijg je een overzicht van alle winkels in jouw buurt die JAVA koffie verkopen.

4. Wanneer je een winkelpunt openklikt, kan je ook zien welke koffie ze verkopen. Bijvoorbeeld gemalen koffie, koffiebonen...


Vind je ons niet in het koffierek? Neem zeker een kijkje bij de afdeling streekproducten!

Helaas is het niet mogelijk om een kortingscode te verrekenen of toe te voegen aan jouw bestelling nadat deze is geplaatst. 
Onze kortingscode zijn vaak langer geldig, en kan je bij jouw volgende bestelling gebruiken. 

 


 

Betalen

Ongeacht welke betaalmethode je kiest, kunnen we jouw pakket pas leveren zodra we de betaling ontvangen hebben.

 

Bancontact/Mister Cash

Bancontact

 Je betaalt veilig in je vertrouwde internetbetaalomgeving of  via de Bancontact-app. De betaling gebeurt onmiddellijk. Betalen kan met elke bankkaart met het logo van Bancontact/Mister Cash. 

 

Betaling rechtsreeks via Belfius online, ING online of KBC online

 

Creditcard

Bij deze betaalmethode wordt ook de verificatiecode van de kaart gevraagd. Deze controle gaat na of je kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon. Indien u kiest om te betalen met een kredietkaart, wordt het bedrag onmiddellijk na uw bevestiging van betaling van uw kaart gedebiteerd.

Mogelijk vraagt je creditcardorganisatie je de 3D-Secure verificatiecode in te voeren. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creditcards.

 

iDEAL

iDEAL

 Voor iedereen met een Nederlandse bankkaart en kaartlezer. Je rekent je aankoop meteen af en betaalt veilig in je vertrouwde internetbetaalomgeving.

 

Overschrijving

Je zal na je bestelling een e-mail ontvangen met een orderbevestiging en alle betaalinstructies. Bij een betaling met bankoverschrijving ontvangen wij jouw betaling niet onmiddellijk en duurt de leveringstermijn bijgevolg langer. Je hebt 12 dagen de tijd om jouw bestelling te betalen. Betaal je niet binnen de 12 dagen, dan wordt jouw bestelling automatisch geannuleerd. Weet dat het gemiddeld 4 bankwerkdagen kan duren voordat wij jouw betaling effectief ontvangen hebben.

Wens je een factuur met BTW-nummer? Kies voor het tabblad 'B2B webshop' en klik op 'Mijn Account'. Bij jouw gegevens kan je jouw bedrijfsnaam en BTW-nummer ingeven. Ga verder met je bestelling en duid bij de laatste stap in het bestelproces aan 'Ik wens een factuur'.

Onze betaalpartner, Mollie , koppelt dankzij de g​estructureerde mededeling jouw betaling aan jouw bestelling. Indien dit niet lukt, zal het bedrag automatisch worden teruggestort op jouw rekening. Indien je het foute bedrag overschreef, zal het teruggestort worden en kan je jouw bestelling opnieuw plaatsen.

 


 

Leveren

Voor nationale zendingen werken wij samen met bpost als verzendpartner. 

 De standaard verzendingskosten binnen België bedragen €4,50. Bij een bestelling vanaf  €50 (incl. BTW) geniet je van gratis verzending binnen België. Naar Frankrijk, Nederland en Luxemburg bedragen de verzendingskosten €10. Bij een bestelling vanaf €100 (incl. BTW) geniet je van gratis verzending naar Frankrijk, Nederland en Luxemburg.

Je hebt net besteld en wil je pakket zo snel mogelijk ontvangen, dat begrijpen we! Daarom doen we er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Hou rekening met een levertermijn van drie werkdagen in België. Voor nationale zendingen werken wij samen met bpost als verzendpartner. Hou rekening met een langere levertermijn in drukkere periodes, zoals eindejaar. 

Voor bestellingen naar Nederland en Frankrijk hou je rekening met een levertermijn van drie tot vijf werkdagen.

Je bestelling vertrekt ten vroegste na ontvangst van de betaling.

Wil je geen verzendkosten betalen bij bestellingen onder €50? Kom langs in de JAVA Shop te Rotselaar om je bestelling af te halen.  Betalen doe je nog steeds op voorhand via de website.


JAVA Shop

Wingepark 20
3110 BE-Rotselaar

Openingsuren
MA – VR 10.00 - 17.00
ZA 09.00 – 13.00

T: +32 (0)16 300 404
E: info@javacoffee.be

Levering is mogelijk in België, Nederland, Frankrijk en Luxemburg.

Je kan je bestellingen volgen via de Track & Trace pagina die je via e-mail ontvangt. Geen e-mail ontvangen? Controleer zeker je spam-box of raadpleeg deze link: ​Track & trace

Tijdens de drukke periodes, zoals eindejaar, kan een zending langer onderweg zijn.

Indien je status vijf dagen na je bestelling niet wijzigt, neem dan contact op met onze shop via shop@javacoffee.be. Vermeld hierbij je ordernummer en de track & trace code. Zo kunnen wij een onderzoek starten bij de vervoerder. Zelf hebben wij daarna nog 5 dagen de tijd om al dan niet de bestelling opnieuw op te sturen als de leverstatus niet meer wijzigt.

Is de vastgelopen zending intussen toch toegekomen en heb je dus twee bestellingen ontvangen? Dan ben je verplicht om één bestelling terug te sturen door een (gratis) retourlabel aan te vragen. Anders worden de goederen gefactureerd. 

Geen paniek. Neem contact op met onze JAVA Shop via shop@javacoffee.be en leg het probleem uit. Zij zullen je vragen om het document voor niet-ontvangst in te vullen. Afhankelijk van de voorraad en je wensen, krijg je na het invullen van het formulier, het aankoopbedrag terug of sturen we je zo snel mogelijk een nieuw artikel toe.

 


 

Garantie

Voor consumenten geldt de wettelijke garantie van 2 jaar. Deze garantie dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestond bij de levering van de goederen. Gedurende deze 2 jaar verbinden The JAVA Coffee Company ons ertoe het defecte artikel – of onderdeel – kosteloos te vervangen of herstellen. Wij behouden ons het recht voor om het artikel om te ruilen indien de kosten voor herstelling buiten verhouding zijn, of indien een herstelling onmogelijk is.​

Om een beroep te doen op een garantie, moet je het aankoopbewijs, het kasticket of de factuur kunnen voorleggen. De garantie is niet overdraagbaar. Elk gebrek dient binnen de 2 maanden na vaststelling, binnen de garantieperiode, ervan te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.

De garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verergering van de toestand door nalatigheid, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met het doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het toestel, hardhandig gebruik, foutieve montage, slecht onderhoud, abnormaal, commercieel of incorrect gebruik. Zij is evenmin van toepassing op artikelen met een kortere levensduur – zoals bijvoorbeeld slijtageartikelen of artikelen met een kortere vervaldatum – of in geval van tussenkomst door een niet door ons aangewezen derde.

 


 

Retour

Retourneren kan op aanvraag via e-mail naar shop@javacoffee.be. Gelieve altijd de reden te vermelden waarom je een retour aanvraagt.

Bekijk onze retour policy voor meer informatie.

De retourtermijn start wanneer je de bestelling hebt ontvangen. Je kan binnen de 14 kalenderdag je bestelling terugsturen.

De termijn van 14 kalenderdagen laat je toe het gekochte artikel te beoordelen en te inspecteren zoals in een winkel. In die tijd moet je het gekochte artikel met de nodige zorg hanteren. Je mag het artikel slechts uitpakken voor zover het noodzakelijk is om je inspectierecht uit te oefenen, voor voedingswaren mag dit niet. Het gekochte artikel mag alleen in de originele staat worden geretourneerd.

Geef altijd een retourneerreden waarom je een artikel terugstuurt.
Het teruggestuurde artikel moet stevig verpakt zijn, we raden hiervoor de originele verpakking aan.

Retourneren van koffie
Ongeopende koffiecapsules kunnen tot 14 dagen na ontvangst na aankoop of levering worden geretourneerd. Afzonderlijke capsules en geopende koffiehulzen komen niet in aanmerking voor retourzendingen.

  • Cadeaubonnen en -kaarten;
  • De geleverde goederen zijn vervaardigd volgens de specificaties van de consument of zijn duidelijk voor een specifieke persoon bestemd;
  • De geleverde goederen kunnen snel bederven of zijn beperkt houdbaar (bv. voedingsmiddelen, zoals koekjes, honing, melk,…);
  • De verzegelde goederen zijn na de levering geopend en kunnen niet teruggezonden worden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne.

Dit kan via e-mail: shop@javacoffee.be

  1. Geef altijd een retourneerreden waarom je een artikel terugstuurt.
  2. Het teruggestuurde artikel moet stevig verpakt zijn, we raden hiervoor de originele verpakking aan.
  3. Plak het label dat je ontvangen hebt af en ga met je pakje naar het dichtstbijzijnde bpost-kantoor. Geef het pakje af en krijg je track-and-tracecode aan.

Vanuit België kost het €6,5 om een pakje terug te sturen.
Vanuit het buitenland kost het €10 om een pakje terug te sturen.

 


 

Klachten

Alle klachten of opmerkingen kunnen worden verstuurd naar onze klantendienst, via ons onlineformulier.
 
We stellen alles in het werk om jouw klacht binnen de 3 werkdagen na ontvangst te behandelen. Indien we jouw klacht niet onmiddellijk kunnen oplossen, delen we je de vermoedelijke termijn mee en houden we je op de hoogte van elk onderzoek. 

 

 

  • Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl
  • Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN
  • Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kan je als consument terecht bij Becom. Becom zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de kalcht op het eerste zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachtenformulier op www.safeshops.be/nl/consumers-complaints of schriftelijk: Markiesstraat 1, 1000 Brussel / info@becom.digital.

 


 

 

Heb je een andere vraag? 

Vind je het antwoord niet? Neem contact op met de JAVA Shop.

Openingsuren 
Maandag - vrijdag: 10.00 - 17.00
Zaterdag: 09.30 - 13.00
Gesloten op zon- en feestdagen