Hoe kunnen we je helpen? 

Veelgestelde vragen

Heb je een bepaalde vraag over je online bestelling? Neem contact op met onze JAVA Shop, of vind je antwoord tussen onze veelgestelde vragen.

Klik hier voor meer info over onze corona maatregelen.

 

Algemene vragen

Bij heel wat winkelpunten van Carrefour, Delhaize, Spar en Aveve vind je JAVA Koffie. Zoek hier op postcode voor een overzicht van winkels waar JAVA Koffie in de rekken staat. 

1. Ga naar de pagina 'Vind onze koffie'.

2. Voer je postcode of woonplaats in, en klik op 'zoeken'.

3. Nu krijg je een overzicht van alle winkels in jouw buurt die JAVA koffie verkopen.

4. Wanneer je een winkelpunt openklikt, kan je ook zien welke koffie ze verkopen. Bijvoorbeeld gemalen koffie, koffiebonen...


Vind je ons niet in het koffierek? Neem zeker een kijkje bij de afdeling streekproducten!

U kan natuurlijk ook steeds terecht in onze eigen JAVA shop, gelegen in Rotselaar.

Bij ons staat de lekkere smaak van uw kop koffie op nummer één. In onze zoektocht naar een biologisch afbreekbare capsule hebben we helaas nog geen variant gevonden die 100% luchtdicht is. Lucht zorgt er namelijk voor dat koffie sneller veroudert en muf gaat smaken. Daarenboven mogen composteerbare capsules momenteel nog niet in de Gft-container in Vlaanderen. Dit kan het eindproduct, namelijk compost, vervuilen. Daarnaast geven de huidige biologisch afbreekbare capsules op de markt smaak af die uw kop koffie beïnvloedt.  

We bekijken uiteraard ook andere pistes. Zo werken we momenteel aan een recyclageprogramma om onze capsules in te zamelen en te laten recycleren. 

Wel kan je de lege, gebruikte capsules meegeven in de roze zak indien deze al in gebruik is in jouw woonplaats.

Onze capsules voor het JAVA Capsule System hebben een ander formaat dan de Dolce Gusto capsules. Je kan ze wel gebruiken in een Dolce Gusto toestel met deze adapter die je in onze webshop kan bestellen. 

Let op, deze adapter werkt niet met Nespresso compatibele capsules of Nespresso toestellen. 

Bestellen kan via onze webshop.

1. Ga via de navigatie naar 'toestel en onderhoud'.

2. Gebruik de filters om een nauwkeuriger resultaat te krijgen. 


Kom je er toch niet helemaal uit? Aarzel dan niet om contact op te nemen met de JAVA shop op 016 300 404, zij kunnen wellicht helpen met je keuze.

De K-fee capsules zijn beschikbaar op onze webshop en in de JAVA shop.

Je kan ze ook vinden in een aantal supermarkten.

1. Ga naar de pagina 'Vind onze koffie'.

2. Geef je postcode of woonplaats in en klik op 'zoeken'.

3. Nu kan je alle winkels in jouw buurt zien die JAVA koffie verkopen.

4. Als je een winkel selecteert en openklikt, kan je zien welke soorten koffie beschikbaar zijn. Als er een vinkje staat bij 'K-fee capsules', zal je de K-fee capsules vinden in deze winkel.


We verwijzen je graag door naar de pagina Capsulesystem, hier zal je alle nuttige informatie vinden over het Square en Pro toestel.

Bestellen

Wanneer je jouw bestelling wenst te plaatsen, dien je enkele stappen te doorlopen voordat we jouw bestelling ontvangen.

  • STAP 1: Voeg de gewenste items (koffie, thee, ...) aan je winkelmandje toe door op 'Toevoegen' te klikken. Je kan meteen het gewenste aantal ingeven, of dit aanpassen in je winkelmandje.
  • STAP 2: Ga naar je winkelmandje door rechtsboven op het winkelmand-icoontje te klikken.
  • STAP 3: Heb je een kortingscode? Geef deze in in het veld 'Kortingscode' en klik op 'Gebruiken'.
  • STAP 4: Klik op 'Afrekenen'.
  • STAP 5: Log in als je dat nog niet hebt gedaan, of maak een nieuwe account aan. Vul je gegevens in. 
  • STAP 6: Kies je favoriete leveringsmethode: thuis, in een Bpostpunt in je buurt of afhalen de JAVA Shop. Controleer  je adresgegevens. Vervolledig indien nodig.
  • STAP 7: Betaalmethode. Kies een betaalmethode: Bancontact, Visa, MasterCard of overschrijving. Geef in het laatste geval je e-mailadres nogmaals op om de betaalinstructies te ontvangen. We verzenden je pakje nadat we je betaling ontvangen.

Vind je jouw favoriete product niet meer online? Contacteer ons, misschien kunnen we het wel voor je bestellen of hebben we een gepast alternatief. 

Bekijk onze retour policy voor meer informatie.

Retourneren kan eenvoudig via ons retourportaal. Indien je nog vragen hebt over je retour kan je ons altijd contacteren.

Wil je geen verzendkosten betalen en de bestelling ophalen? Dat kan. Kom langs in de JAVA Shop te Rotselaar om je bestelling af te halen.  Betalen doe je via de website.
JAVA Shop

Wingepark 20
3110 BE-Rotselaar

Openingsuren
MA – VR 09.30 – 17.30 (gesloten van 12.15 – 12.45)
ZA 09.00 – 13.00

T: +32 (0)16 300 404
E: info@tjcc.be

Ga naar je account pagina. Via het account dashboard kun je jouw recente bestellingen bekijken, verzend- en factuuradressen beheren en wachtwoord- en accountgegevens aanpassen.

Betalen

Ongeacht welke betaalmethode je kiest, kunnen we jouw pakket pas leveren zodra we de betaling ontvangen hebben.

 

Bancontact/Mister Cash

Bancontact

 Je betaalt veilig in je vertrouwde internetbetaalomgeving of  via de Bancontact-app. De betaling gebeurt onmiddellijk. Betalen kan met elke bankkaart met het logo van Bancontact/Mister Cash. 

 

Betaling rechtsreeks via Belfius online, ING online of KBC online

 

Creditcard

Bij deze betaalmethode wordt ook de verificatiecode van de kaart gevraagd. Deze controle gaat na of je kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon. Indien u kiest om te betalen met een kredietkaart, wordt het bedrag onmiddellijk na uw bevestiging van betaling van uw kaart gedebiteerd.

Mogelijk vraagt je creditcardorganisatie je de 3D-Secure verificatiecode in te voeren. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creditcards.

 

iDEAL

iDEAL

 Voor iedereen met een Nederlandse bankkaart en kaartlezer. Je rekent je aankoop meteen af en betaalt veilig in je vertrouwde internetbetaalomgeving.

 

Overschrijving

Je zal na je bestelling een e-mail ontvangen met een orderbevestiging en alle betaalinstructies. Bij een betaling met bankoverschrijving ontvangen wij jouw betaling niet onmiddellijk en duurt de leveringstermijn bijgevolg langer. Je hebt 12 dagen de tijd om jouw bestelling te betalen. Betaal je niet binnen de 12 dagen, dan wordt jouw bestelling automatisch geannuleerd. Weet dat het gemiddeld 4 bankwerkdagen kan duren voordat wij jouw betaling effectief ontvangen hebben.

Wens je een factuur met BTW-nummer? Kies voor het tabblad 'B2B webshop' en klik op 'Mijn Account'. Bij jouw gegevens kan je jouw bedrijfsnaam en BTW-nummer ingeven. Ga verder met je bestelling en duid bij de laatste stap in het bestelproces aan 'Ik wens een factuur'.

Onze betaalpartner, Mollie , koppelt dankzij de g​estructureerde mededeling jouw betaling aan jouw bestelling. Indien dit niet lukt, zal het bedrag automatisch worden teruggestort op jouw rekening. Indien je het foute bedrag overschreef, zal het teruggestort worden en kan je jouw bestelling opnieuw plaatsen.

Leveren

Voor nationale zendingen werken wij samen met bpost als verzendpartner. 

 De standaard verzendingskosten binnen België bedragen €6,05. Bij een bestelling vanaf  €50 (incl. BTW) geniet je van gratis verzending binnen België. Naar Frankrijk, Nederland en Luxemburg bedragen de verzendingskosten €10. Bij een bestelling vanaf €100 (incl. BTW) geniet je van gratis verzending naar Frankijk, Nederland en Luxemburg.

We doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Hou rekening met een levertermijn van 3 werkdagen in België. Voor nationale zendingen werken wij samen met bpost als verzendpartner. Wij leveren overdag tussen 8u en 17u. 

Voor bestellingen naar Nederland en Frankrijk hou je rekening met een levertermijn van 3 tot 5 werkdagen.

Je bestelling vertrekt pas nadat we de betaling ontvangen hebben.

Wil je geen verzendkosten betalen en de bestelling ophalen? Dat kan. Kom langs in de JAVA Shop te Rotselaar om je bestelling af te halen.  Betalen doe je via de website.


JAVA Shop

Wingepark 20
3110 BE-Rotselaar

Openingsuren
MA – VR 09.30 – 17.30 
ZA 09.00 – 13.00

T: +32 (0)16 300 404
E: info@tjcc.be

Levering is mogelijk in België, Nederland, Frankrijk en Luxemburg.

Je kan je bestellingen volgen via de Track & Trace applicatie van Bpost.

1. Je krijgt een mail met daarin je barcode-nummer.

2. Ga naar https://track.bpost.cloud/btr/web/#/home?lang=nl, geef je barcode-nummer en postcode in, en ga verder.

3. Nu kan je de stappen in het verzendingsproces nauwkeurig opvolgen.

Professioneel

Kocht je eerder al offline (bv. in de JAVA Shop) bij ons? Dan is je BTW-nummer gekend in ons systeem. Nu hoeven we enkel nog je e-mailadres te koppelen en je kan ook online bestellen!

Stuur een mailtje naar shop@tjcc.be en we brengen het zo snel mogelijk voor je in orde.

Kijk hier voor bereidingen en instructievideo's.

We sommen de meest voorkomende vragen hier op. Vind je je vraag niet terug of heb je een probleem met je toestel? Neem een kijkje in de handleiding of bel ons op 016 300 400.

  • Ontkalken en reinigen
    Je vindt een stappenplan op pagina 15 van de handleiding.
    Het apparaat vraagt automatisch om ontkalking (fabrieksinstelling). Indien je een waterfilter gebruikt, deze moet voor de ontkalking worden verwijderd.

  • Kopgrootte instellen
    Druk op de gewenste kopgrootte en houdt minstens 3 seconden ingedrukt. Het respectievelijke symbool knippert. Laat de toets los. Het apparaat gaat verder met de drank bereiden. Druk nogmaals op dezelfde toets zodra de gewenste vulhoeveelheid bereikt wordt. Het apparaat stopt het zetproces en de nieuwe vulhoeveelheid wordt bewaard.
    Volg het stappenplan op pagina 12 van de handleiding.

  • Aan-tijd aanpassen
    De fabrieksinstelling voor het automatisch uitschakelen (Power-Off) bedraagt 5 minuten. Volg het stappenplan op pagina 23 van de handleiding om te verlengen.

  • Rode lichtje vol opvangbakje
    Zodra er 29 capsules in het capsuleopvangreservoir zitten, licht het symbool op. De teller wordt automatisch gereset na het ontkalken, reinigen of vervangen van de filter.


Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem een kijkje in de handleiding.