Erkend Vlaams-Brabants Streekproduct

JAVA Koffie lanceert in april nieuwe verpakkingen

18 februari 2019 | Blog, Updates 

Als familiebedrijf uit 1935 dragen we met The JAVA Coffee Company een zekere nostalgie met ons mee. Hoe breng je dat aan de man in de continu veranderende koffiemarkt vol trendy bars en veeleisende consumenten? CEO Kathleen Claes verpakt dat warme gevoel van vroeger in een hedendaags jasje.  

 

Met de nieuwe verpakking stellen we ons assortiment blends en origine koffies scherp. De hedendaagse, kwalitatieve uitstraling matcht met de jarenlange reputatie en kennis. Zaakvoerder van de vierde generatie Kathleen draagt enkele waarden nauw aan het hart die voor haar het verhaal maken. “Kwaliteit, authenticiteit en duurzaamheid staan bij ons voorop.”

 

Unieke mix

“Kwaliteit vraagt tijd. Zo branden we trager, waardoor je de koffieboon de tijd geeft om haar aroma’s optimaal te ontwikkelen. We combineren ambacht met moderne technologie, een unieke mix en de kracht van ons familiebedrijf,” aldus Kathleen.

 

Bij het evalueren van het assortiment werden blends geschrapt en nieuwe varianten in het leven geroepen. Zo mag je binnenkort Dessert- en Deca koffie in bonen verwachten. Ook ons Fairtrade assortiment wordt uitgebreid. Voor de andere nieuwigheden houden we je nog even in spanning... 

 

Innovatief verpakt

 “Ook onze leveranciers nemen onze waarden in acht. Zo werken we voor de folie samen met een Belgische productiesite waarbij duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid een integraal onderdeel is van hun succes. Dankzij onze soft packs met versheidsventiel kunnen we zo vers mogelijk verpakken.”

 

Vanaf april zijn de nieuwe verpakkingen verkrijgbaar in je winkelpunt en in de JAVA Webshop.